McDonald’s is pulling the plug on its trial beverage-heavy brand CosMc’s after just 18 months due to coronavirus lockdowns hampering the business. The idea of the space, a way to test out new drinks in a freestanding format, will close all five of the pilot locations in the next few weeks. While discontinuing them, McDonald’s says it will maintain seven of the new drink flavors as it rolls them out in its 13,000+ U.S. restaurants.
CosMc’s served as a learning experience How did the project go?
While CosMc’s was unsuccessful at transforming itself into a permanent brand, the fast-food behemoth emphasized that the mission was always about understanding rather building a new global chain. McDonald’s called the project a “launchpad for learning” and said it helped the company gain better insight into the products that customers preferred and innovate its beverage offerings. These learnings will be put into use immediately in a new U.S. beverage test at existing U.S. McDonald’s restaurants with curated CosMc’s-inspired drinks.
Initial Caution, Limited Scope From the Start
At the time CosMc’s opened in December 2023, CEO Chris Kempczinski had signaled that expectations should be restrained. He cited previous efforts to diversify, including Boston Market, Donatos Pizza and Chipotle Mexican Grill, all of which were eventually divested. CosMc’s was deliberately cautious, opening just 10 stores, not hundreds. At one time, McDonald’s planned to open two smaller CosMc’s restaurants in Texas, one in Allen. But no firm plans for closures and new sites were ever agreed upon.
The New Flavors Will Stay, the Concept Will Go
While CosMc’s is ending as a separate brand, the effort is not considered a failure. Instead, McDonald’s is applying what it’s learned to beef up its existing business. The coming launch of exclusive, CosMc’s-style flavors at traditional McDonald’s locations signals a change in strategy, as experimental ideas are now being folded into the main brand rather than kept separate.
The closure represents the close of a short chapter in McDonald’s innovation journey, even as it has paved the way for new concepts and new flavors at the company’s centuries-old locations.
PREV NEWS
NEXT NEWS
BY Iwo Mazur
BY Iwo Mazur
BY Iwo Mazur
BY Iwo Mazur
BY Iwo Mazur
Uwielbiamy pliki cookie — zarówno te jadalne, jak i cyfrowe, które ulepszają Twoje wrażenia z przeglądania. Pomagają nam one udoskonalać funkcjonalność naszej witryny i Twoje ogólne wrażenia. Podstawowe i funkcjonalne pliki cookie są niezbędne do prawidłowego działania witryny i nie można ich wyłączyć. Ponadto używamy plików cookie w celu optymalizacji wydajności („komfort”) i wyświetlania spersonalizowanych reklam („marketing”), na co potrzebujemy Twojej zgody. Kliknij „Zezwól na wszystkie”, aby wyrazić zgodę na przetwarzanie danych. Uwielbiamy pliki cookie — zarówno te jadalne, jak i cyfrowe, które ulepszają Twoje wrażenia z przeglądania. Pomagają nam one udoskonalać funkcjonalność naszej witryny i Twoje ogólne wrażenia z przeglądania. Podstawowe i funkcjonalne pliki cookie są niezbędne do prawidłowego działania witryny i nie można ich wyłączyć. Ponadto używamy plików cookie w celu optymalizacji wydajności („komfort”) i wyświetlania spersonalizowanych reklam („marketing”), na co potrzebujemy Twojej zgody. Kliknij „Zezwól na wszystkie”, aby wyrazić zgodę na przetwarzanie danych.
Twoja zgoda obowiązuje również na mocy art. 49 (1) (a) RODO, co oznacza, że ​​Twoje dane mogą być tymczasowo przetwarzane poza EOG, w tym w USA. W takich przypadkach wysokie europejskie standardy ochrony danych mogą nie być w pełni zagwarantowane, a władze USA mogą uzyskać dostęp do Twoich danych bez skutecznego środka prawnego. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie.
PrywatnośćWarunki korzystania z serwisu
Możesz zarządzać swoimi preferencjami dotyczącymi plików cookie lub wycofać zgodę w dowolnym momencie za pośrednictwem naszych ustawień plików cookie. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.