The Walt Disney Company is laying off several hundred additional employees worldwide as it continues to reduce costs. The job cuts apply across the company’s film, television, casting, development, marketing and corporate finance teams. While the company has said that no complete teams will be eliminated, the layoffs are part of a larger effort to respond to significant changes in the entertainment business.
“In the entertainment industry, the competition for consumer attention has never been fiercer, and new entrants must hit the ground running with high-quality, high-profile content,” a Disney spokeswoman said in a statement to the Hollywood Reporter. The shift comes after mass firings in 2023 in which about 7,000 jobs were eliminated as part of a $5.5 billion savings campaign spearheaded by CEO Bob Iger.
Industry Changes and Firm Performance
And the continuing layoffs are part of the broader move away from traditional cable TV toward streaming. Disney, the owner of popular brands like Marvel, ESPN and Hulu, is responding to those changes as more fans gravitate to digital content.
The company now has about 233,000 employees, more than 60,000 of them working outside the United States. Disney reported robust financial results earlier this year despite the cost-cutting efforts. In the first three months of 2025, the company earned $23.6 billion in sales, a 7 percent increase, from the same period in 2024. The increase was primarily on a surge in Disney+ streaming subscribers.
Box Office Malaise Was Mixed
This year Disney came out with several new titles, including Captain America: Brave New World and a live-action reimagining of Snow White. While Snow White was a box office disappointment, and was critically panned.
Conversely, the animated film Lilo & Stitch was very successful, taking the U.S. holiday weekend box office by storm. The movie has taken in more than $610 million worldwide since its May release, according to industry data.
Although Disney is grappling with a shift in viewing habits, its most recent financial results and successful releases show that the company is trying to strike a balance between being innovative and controlling costs.
PREV NEWS
NEXT NEWS
BY Oskar Malec
BY Oskar Malec
BY Oskar Malec
BY Oskar Malec
BY Oskar Malec
Uwielbiamy pliki cookie — zarówno te jadalne, jak i cyfrowe, które ulepszają Twoje wrażenia z przeglądania. Pomagają nam one udoskonalać funkcjonalność naszej witryny i Twoje ogólne wrażenia. Podstawowe i funkcjonalne pliki cookie są niezbędne do prawidłowego działania witryny i nie można ich wyłączyć. Ponadto używamy plików cookie w celu optymalizacji wydajności („komfort”) i wyświetlania spersonalizowanych reklam („marketing”), na co potrzebujemy Twojej zgody. Kliknij „Zezwól na wszystkie”, aby wyrazić zgodę na przetwarzanie danych. Uwielbiamy pliki cookie — zarówno te jadalne, jak i cyfrowe, które ulepszają Twoje wrażenia z przeglądania. Pomagają nam one udoskonalać funkcjonalność naszej witryny i Twoje ogólne wrażenia z przeglądania. Podstawowe i funkcjonalne pliki cookie są niezbędne do prawidłowego działania witryny i nie można ich wyłączyć. Ponadto używamy plików cookie w celu optymalizacji wydajności („komfort”) i wyświetlania spersonalizowanych reklam („marketing”), na co potrzebujemy Twojej zgody. Kliknij „Zezwól na wszystkie”, aby wyrazić zgodę na przetwarzanie danych.
Twoja zgoda obowiązuje również na mocy art. 49 (1) (a) RODO, co oznacza, że ​​Twoje dane mogą być tymczasowo przetwarzane poza EOG, w tym w USA. W takich przypadkach wysokie europejskie standardy ochrony danych mogą nie być w pełni zagwarantowane, a władze USA mogą uzyskać dostęp do Twoich danych bez skutecznego środka prawnego. Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie.
PrywatnośćWarunki korzystania z serwisu
Możesz zarządzać swoimi preferencjami dotyczącymi plików cookie lub wycofać zgodę w dowolnym momencie za pośrednictwem naszych ustawień plików cookie. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.